Skip to main content

*ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ & Βασίλεια ΑΝΩ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ* Κομμαγηνή & Οσροηνή 6-12 ΜΑΙΟΥ 2024 απο 1090 ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ

ΜΑΡΝΤΙΝ (ΜΑΡΔΙΑ) – ΟΣΡΟΗΝΗ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΣΑΦΡΑΝ – ΟΥΡΦΑ (ΕΔΕΣΣΑ) – ΧΑΡΑΝ (ΕΛΛΗΝΟΠΟΛΙΣ) – ΓΚΕΠΕΚΛΙ ΤΕΠΕ – ΝΕΜΡΟΥΤ ΝΤΑΓ (ΙΕΡΟΘΕΣΙΟ ΤΑΥΡΟΥ) – ΟΥΡΦΑ – ΡΟΥΜΚΑΛΕ – ΓΚΑΖΙΑΝΤΕΠ (ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ ΤΑΥΡΟΥ) – ΙΣΣΟΣ – ΠΑΙΑΣ – ΑΜΑΝΙΔΕΣ ΠΥΛΕΣ – ΠΑΓΡΑ – ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ Η ΜΕΓΑΛΗ (ΑΝΤΑΚΙΑ) – Ι.Μ.ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΣΤΥΛΙΤΟΥ – ΣΑΜΑΝΤΑΓ – ΣΕΛΕΥΚΕΙΑ

6 – 12 Μαΐου 2024 (7 Ημέρες)   απο Αθηνα και απο Θεσσαλονικη

 

1η Ημέρα: Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

ΑΘΗΝΑ/ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚH – (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ) – ΜΑΡΝΤΙΝ (ΜΑΡΔΙΑ)

 

Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη

Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης  στις 07.00 το πρωί. Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη στις 09.30 με Turkish Airlines (ΤΚ-1882) με άφιξη στις 11.00 (ώρα τοπική).

 

Αναχώρηση από Αθήνα προς Κωνσταντινούπολη

Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας  στις 08.00 το πρωί. Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη στις 10.30 με Turkish Airlines (ΤΚ-1844) με άφιξη στις 12.10 (ώρα τοπική).

 

Πτήση προς Μαρντίν

Συνάντηση των 2 γκρούπ στο αεροδρόμιο της Πόλης και όλοι μαζί αναχωρούμε για Μαρντίν στις 17.25  με Turkish Airlines (ΤΚ-2678) με άφιξη στις 19.25 (ώρα τοπική).

Άφιξη στο τοπικό αεροδρόμιο και αρχίζουμε την περιήγησή μας στην Άνω Μεσοποταμία. Η ονομασία δόθηκε από τους αρχαίους Έλληνες, καθώς βρίσκεται εν τω μέσω των δύο μεγάλων ποταμών Τίγρη και Ευφράτη και ανήκει στην ευρύτερη περιοχή που χαρακτηρίζεται ως «Εύφορη Ημισέληνος». Στο βόρειο κομμάτι (Άνω Μεσοποταμία ή Αλ Τζαζίρα μετέπειτα στην αραβική γλώσσα), έχουν ανακαλυφθεί τα αρχαιότερα μέχρι σήμερα σημάδια γεωργίας και εξημέρωσης ζώων, όπως και κάποια από τα αρχαιότερα οικοδομήματα. Αναφέρεται σε όλες τις μυθολογίες, θρησκείες, γεωγραφίες και σε μεγάλα γεωπολιτικά γεγονότα. Αυτή η συνεχής παρουσία και μίξη λαών και πολιτισμών είναι έκδηλη σε όλα αυτά που θα επισκεφτούμε.   

Τακτοποίηση στα δωμάτια.  Δείπνο και διανυκτέρευση.

 

2η Ημέρα: Τρίτη 7 Μαΐου 2024

ΟΣΡΟΗΝΗ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΣΑΦΡΑΝ – ΟΥΡΦΑ (ΕΔΕΣΣΑ) – ΧΑΡΑΝ (ΕΛΛΗΝΟΠΟΛΙΣ)

Πρωινό και αναχώρηση για μια πανοραμική ξενάγηση της πόλης Μαρντίν. Μία πόλη που κατοικείται εδώ και 2,5 χιλιάδες χρόνια. Η βυζαντινή ονομασία της ήταν Μαρδία, που προέρχεται από την αραμαϊκή – ασσυριακή λέξη για το φρούριο, καθώς είναι κτισμένη σε λόφο που επιβλέπει την κοντινή κοιλάδα του Ποταμου Τίγρη. Τα περισσότερα κτήρια ακολουθούν τη χαρακτηριστική τουρκομανική αρχιτεκτονική του 11-12ου αιώνα των Αρτουκίδων.

Θα θαυμάσουμε την υπέροχη πανοραμική θέα, από ψηλό σημείο στην παλιά πόλη και θα έχουμε χρόνο ελεύθερο στην παλιά πόλη. Συνεχίζουμε για το Συριακό μοναστήρι του Αγίου Ανανία, αλλοτινή έδρα του Πατριάρχη της Συριακής Εκκλησίας για 8 αιώνες (1160 – 1932) προτού να μεταφερθεί στη Δαμασκό (1959). Αρχικά ναός του Σαμάς, θεού Ήλιου των Μεσοποταμίων, έπειτα ρωμαϊκό φρούριο και τελικά μοναστήρι. Το άλλο όνομα του είναι Μοναστήρι του Σαφράν, από το χρώμα της τοπικής πέτρας από την οποία είναι και χτισμένο.

Η Συριακή Εκκλησία ανήκει σε μία από τις τοπικές εκκλησίες που αποκόπηκαν από την υπόλοιπη εκκλησία το 431 (΄Δ Οικουμενική Σύνοδος της Χαλκηδόνας) και έχει τον εθνικό προσδιορισμό «Συριακή», ενώ όσοι χριστιανοί δεν αποκόπηκαν ονομάζονται «Μελχίτες» (Αυτοκρατορικοί) ή «Ελληνορθόδοξοι». Και οι δύο, εκτός της αραβικής, ομιλούν μορφή της αραμαϊκής γλώσσας και αξιώνουν καταγωγή από τους  αρχαίους Ασσύριους και τους Χαλδαίους. Η γλώσσα τους μαζί με τα ελληνικά και τα λατινικά, αποτελούν τις τρεις σημαντικότερες γλώσσες του πρώιμου χριστιανισμού.

Κατευθυνόμαστε προς την Χαρράν, η οποία κατά την αρχαιότητα ήταν μεγάλο λατρευτικό κέντρο του θεού της σελήνης Σιν, όπως και του αναστημένου θεού των ποιμένων και της βλάστησης Ντουμούζι (Ταμούζ). Ήταν επίσης κέντρο ερμητικής φιλοσοφία και νεο-πυθαγορισμού, ασκώντας επιρροή σε πολλούς μουσουλμάνους λόγιους και στις παραδόσεις του Ισλάμ.

Στον ελληνικό κόσμο ήταν γνωστή ως Κάρραι, ενώ στα πρωτοχριστιανικά χρόνια ήταν γνωστή ως «Ελληνόπολις».  Κατά τη βιβλική παράδοση, εδώ είχε μετοικήσει η οικογένεια του Αβραάμ, προερχόμενη από την Ουρ των Χαλδαίων (νότια Μεσοποταμία). Όταν ο Αβραάμ έγινε 75 ετών, πήρε την εντολή να φύγει από τη Χαρράν και να πάει στη Γη της Επαγγελίας (Χαναάν, το σημερινό Ισραήλ - Παλαιστίνη). Αργότερα ο εγγονός του, ο Ιακώβ (Ισραήλ), όταν ταξίδευε προς τη Χαραάν είδε το εκ θεού σημαδιακό όνειρο της Κλίμακος.

Θα δούμε πανοραμικά τα υπολείμματα της αρχαίας πόλης και θα επισκεφθούμε χαρακτηριστικά πλίνθινα σπίτια με τις θολωτές στέγες που μοιάζουν με κυψέλες. Εικόνες με τα χαρακτηριστικά σπίτια έρχονται από το πολύ μακρινό παρελθόν.  Χρόνος για φωτογράφηση και καφέ. 

Μετάβαση στην Ούρφα, γνωστή ως Έδεσσα κατά την αρχαιότητα, καθώς ανοικοδομήθηκε το 305 π.Χ από τον Σέλευκο Ά των Νικάτωρα και ήταν ένα από τα σημαντικά αστικά κέντρα της Μ. Ασίας.  Αργότερα ήταν πρωτεύουσα του βασιλείου της Οσροηνής. 

Ήταν από τις πρώτες πόλεις που επικράτησε ο χριστιανισμός. Στην θεολογική σχολή της Έδεσσας δίδαξε ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος και η ιστορία της πόλης συνδέθηκε με το θρυλικό Άγιο Μανδήλιο. Οι σταυροφόροι την έκανα πρωτεύουσα ενός από τα κράτη τους (Κομητεία της Έδεσσας, 12ος αιώνας). Σύμφωνα με την ισλαμική παράδοση και κάποιους Ιουδαίους λόγιους, ήταν ο τόπος γέννησης του Πατριάρχη και Προπάτορα Αβραάμ.      

Θα ξεκινήσουμε από το Αρχαιολογικό Μουσείο με μοναδικά εκθέματα στον κόσμο. Εδώ εκτίθεται ο «Άνθρωπος της Ούρφα», το αρχαιότερο σωζόμενο άγαλμα με ανθρώπινη μορφή (9-11χιλ π.Χ.), εκθέματα από τον αρχαιότερο γνωστό λατρευτικό χώρο (8,5-9 χιλ π.Χ.) Γκεπεκλί Τεπέ, περίτεχνα ελληνιστικά ψηφιδωτά και ευρήματα από την ρωμαϊκή και ισλαμική περίοδο. 

Συνεχίζουμε με την πανέμορφη Λίμνη των Ιερών Ψαριών. Λίμνες με ιερά ψάρια ήταν μέρος της λατρείας της τοπικής συριακής θεάς της γονιμότητας και των υδάτων Αταργάτις (Δερκετώ), που ήταν διαδεδομένη στην περιοχή.

Αργότερα συνδέθηκε με την παράδοση που ακολουθεί το Ισλάμ και κάποιοι ραβίνοι, σύμφωνα με την οποία ο βασιλιάς Νεβρώδ προσπάθησε να κάψει τον Αβραάμ, αλλά ύστερα από θεία παρέμβαση σώθηκε και τα κάρβουνα μετατράπηκαν σε ψάρια. Η λίμνη περιστοιχίζεται  από κήπους και ένα καλαίσθητο σύμπλεγμα μεντρεσέ και τεμένους, τα οποία θα μας ενθουσιάσουν. 

Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, δείπνο και χρόνος ελεύθερος στα ανατολίτικα παζάρια της πόλης, ξακουστά σε όλη την Μέση Ανατολή. Διανυκτέρευση.

 

3η Ημέρα: Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

ΓΚΕΠΕΚΛΙ ΤΕΠΕ – ΝΕΜΡΟΥΤ ΝΤΑΓ (ΙΕΡΟΘΕΣΙΟ ΤΑΥΡΟΥ)

Πρωινό στο ξενοδοχείο και πολύ πρωινή αναχώρηση. Η πρώτη επίσκεψη μας θα είναι στον «αινιγματικό» αρχαιολογικό χώρο του Γκεπεκλί Τεπέ, το αρχαιότερο γνωστό μεγαλιθικό μνημείο του κόσμου και ίσως και ο αρχαιότερος γνωστός ναός, που χρονολογείται μεταξύ 9.500 – 8.000 π.Χ. Η ανακάλυψη του άλλαξε τα μέχρι τότε αποδεκτά αρχαιολογικά δεδομένα και μέχρι σήμερα συνεχίζει να δημιουργεί ερωτηματικά.

Είναι ένα σύμπλεγμα από μεγάλες κυκλικές δομές που στηρίζονται σε ογκώδη λίθινους πυλώνες, διακοσμημένοι με αφηρημένες ανθρωπομορφικές και ζωομορφικές αναπαραστάσεις. Πιθανολογείται ότι ήταν ναός, κατά την περίοδο μετάβασης των ανθρώπων, από τη νομαδική και θηρευτική τροφοσυλλεκτική συμπεριφορά, στην υιοθέτηση πρότυπων ζωής που περιελάμβαναν την εγκατάσταση σε μόνιμους οικισμούς και την ανάπτυξη της γεωργίας.

Συνεχίζουμε για το Ιεροθέσιο Ταύρου (Νεμρούτ Νταγ). Μέσω Πέρρης (Αντιόχεια Ταύρου - Αντίγιαμαν) και Κάχτα ανερχόμαστε στις ανατολικότερες απολήξεις του όρους Ταύρου, στις στενές κοιλάδες του Άνω Ευφράτη.  Ανάβαση με minibus μέχρι την ευρύτερη είσοδο και συνεχίζουμε πεζοί μέχρι το σύμπλεγμα των αγαλμάτων.

Το Ιεροθέσιο κατασκευάστηκε το 62 π.Χ. από τον Αντίοχο Ά της Κομαγηνής, ο οποίος απέδωσε στον εαυτό του τον τίτλο “θεός”. Είχε διπλή καταγωγή, Περσική (Αχαιμενίδες) και Ελληνική (Σελευκίδες). Καθώς το βασίλειο της Κομαγηνής ήταν πολυεθνικό προσπάθησε να συγκεράσει τις δύο κυρίαρχες κουλτούρες και θρησκευτικές παραδόσεις σε μία, όπου θα ήταν ο ίδιος και στη συνέχεια η δυναστεία του θα ήταν επικεφαλής.

Τα γιγάντια αγάλματα (δέκα μέτρων) αναπαριστούν θεότητες, έχοντας ταυτόχρονα ελληνικές, περσικές αλλά και αστρονομικές - αστρολογικές ονομασίες. Τα αγάλματα έχουν πρόσωπα ελληνικής τεχνοτροπίας και ρούχα περσικής/αρμενικής.  Υπάρχει τύμβος, βωμός και 32 στήλες που περιγράφουν τη βασιλική καταγωγή του Αντίοχου Ά της Κομμαγηνής από τον Μέγα Αλέξανδρο, τους Σελευκίδες και τους Αχαιμενίδες. Οι μεταγενέστεροι κάτοικοι βλέποντας τα τεράστια αγάλματα, τα συνέδεσαν με τον μυθικό βασιλιά Νεβρώδ (Νεμρούτ), ο οποίος κατά την ισλαμική παράδοση ήταν διώκτης του Αβραάμ.

Διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο της περιοχής, στο Αντιγιαμάν, δείπνο και διανυκτέρευση.

 

4η Ημέρα: Πέμπτη 9 Μαΐου 2024

ΡΟΥΜΚΑΛΕ – ΓΚΑΖΙΑΝΤΕΠ (ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ ΤΑΥΡΟΥ)

Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για να κινηθούμε μέσα από την πεδιάδα της Άνω Μεσοποταμίας προς τις ορεινές κοιλάδες του Άνω Ευφράτη.  Θα διαβούμε τον ποταμό Ευφράτη και θα φτάσουμε στo Χαλφέτι, την σύγχρονη πόλη πάνω στην αρχαία μισο-βυθισμένη ελληνική πόλη Ώριμα. Εδώ καλλιεργείται το λεγόμενο «μαύρο τριαντάφυλλο», ένα είδος που λόγω της σύστασης του εδάφους, έχει ένα πολύ βαθύ σκούρο βυσσινί χρώμα, το οποίο φαίνεται ως μαύρο και θεωρείται σύμβολο μυστηρίου, ελπίδας και πάθους.

Εδώ δεσπόζει και το οχυρό Ρούμκαλέ (Κάστρο Ελλήνων - Ρωμιών, στα τούρκικα). Αποτελεί τοποθεσία στρατηγικής σημασίας, η οποία αν και ήταν γνωστή στους Ασσύριους, αξιοποιήθηκε και αναδείχτηκε κατά την ελληνιστική περίοδο, για να αλλάξει στη συνέχεια πολλούς ιδιοκτήτες. Το 1179 έγινε άκαρπη συνάντηση ιερέων με ζήτημα την ενοποίηση των Αρμενίων με τη Βυζαντινή Εκκλησία.

Στις όχθες του φράγματος Μπιρετζίκ (Βίθρα, Μακεδονούπολις), στον Ευφράτη, θα έχουμε μια κρουαζιέρα, μέσα στην τεχνητή λίμνη που δημιούργησε το φράγμα, διάρκειας μίας ώρας περίπου, αλλά με δυνατές εικόνες και εντυπώσεις. Θα δούμε απότομες πλαγιές και θα δούμε ένα από τα ερειπωμένα κάστρα και τα μισοβυθισμένα χωριά στο νερό που αποτελούν μια μαγευτική εικόνα.

Θα διέλθουμε του Ευφράτη ποταμού, στο ύψος των βυθισμένων πλέον αρχαίων ελληνιστικών πόλεων Ζεύγμα και Απάμεια Ευφράτου, τις οποίες ίδρυσε ο Σέλευκος Ά ο Νικάτωρ, γιός και διάδοχος του Αντίοχου, στρατηγού του Μ. Αλεξάνδρου.

Άφιξη στο Γκαζίαντεπ (Αντιόχεια Ταύρου).  Το Μουσείο Ψηφιδωτών Ζεύγματος αποτελεί το μεγαλύτερο μουσείο ψηφιδωτών του κόσμου (1700 τμ.). Τα ψηφιδωτά είναι από την ελληνιστική περίοδο και αναπαριστούν θέματα από την ελληνική μυθολογία και θρησκεία.

Με την κατασκευή του φράγματος Μπιλετζίκ στον Ευφράτη, ο αρχαιολογικός χώρος του Ζεύγματος θα καταποντίζονταν από τα νερά του ποταμού.  Στήθηκε λοιπόν μια εντυπωσιακή επιχείρηση ανασκαφής και μεταφοράς των ψηφιδωτών.  Θα θαυμάσουμε τα ευρήματα που εκτίθενται πλέον στο υπερσύγχρονο αυτό μουσείο. Μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. 

Ελεύθερο απόγευμα.   Μπορείτε να κινηθείτε μέσα στο ιστορικό κέντρο, όπου τα χρώματα και τα αρώματα της Ανατολής είναι έντονα. Επιπλέον το Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο έχει μια εκπληκτική συλλογή από ευρήματα της περιοχής, από την Παλαιολιθική μέχρι και την Βυζαντινή περίοδο (προαιρετική επίσκεψη).  Δείπνο και διανυκτέρευση.

 

5η Ημέρα: Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

ΑΜΑΝΙΔΕΣ ΠΥΛΕΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΤΑ – ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ Η ΜΕΓΑΛΗ (ΑΝΤΑΚΙΑ)

Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση.  Κινούμενοι προς τα δυτικά στο οροπέδιο του Γκαζίαντεπ, θα περάσουμε ανάμεσα από τα όρη του Ταύρου και του Αμανού, για να βρεθούμε στην Κιλικία και στις ακτές της Μεσογείου. 

Στην παραθαλάσσια πεδιάδα θα διέλθουμε (α) από την θέση που βρισκόταν η αρχαία Ισσός (Dortyol), τοποθεσία της ομώνυμης μάχης του Μεγ. Αλεξάνδρου με τους Πέρσες, το 333 π.Χ. και (β) στην Παία (Payas), τοποθεσία μιας λιγότερο γνωστής μάχης μεταξύ του Βυζαντινού Αυτοκράτορα Ηράκλειου και του Πέρση Βασιλιά Χοσρόη, το 622 μ.Χ. 

Στάση στην σύγχρονη πόλη της  Αλεξανδρέττας (Αλεξάνδρεια κατ’ Ισσόν). Πόλη που ίδρυσε ο Μ. Αλέξανδρος και υπήρξε μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου και επίνειο της Αντιόχειας. Ελάχιστα μνημεία μαρτυρούν το αρχαίο παρελθόν της.

Στο νότιο πέρασμα του όρους Αμανός, από τη Μεσογειακή ακτή προς τη Συριακή ενδοχώρα θα επισκεφτούμε το Φρούριο της Πάγρας με τη μαγευτική θέα. Χτίστηκε από τον αυτοκράτορα Νικηφόρο Φωκά ‘Β και έπειτα υπήρξε βάση των Ναϊτών Ιπποτών, με σκοπό να ελέγχουν τις Αμανίδες Πύλες. Πρόκειται για το πέρασμα που συνδέει την Κιλικία με τη νότια Μ. Ασία και την βόρεια Συρία και το οποίο μεταξύ άλλων, έπαιξε καθοριστικό ρόλο και στην Μάχη της Ισσού.

Άφιξη στην Αντιόχεια τη Μεγάλη (η επί Δάφνης ή επί Ορόντου), που ίδρυσε επίσης ο Σέλευκος Ά Νικάτωρ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Την πόλη διασχίζει ο ποταμός Ορόντης, όνομα που προέρχεται σύμφωνα με τα Διονυσιακά από το μυθικό Ινδό βασιλιά, ανταγωνιστή του Διόνυσου.

Ο Στράβωνας αναφέρει ότι αρχικά ο ποταμός ονομαζόταν Τυφώνας, καθώς εδώ έπεσε το σώμα του μετά την μάχη με τον Δία - Ζευς, ενώ οι Έλληνες κάτοικοι τον ονόμαζαν Αξιό, όνομα που διατηρείται από τους αραβόφωνες κατοίκους.

Θα περπατήσουμε μέσα στην παλιά πόλη, με τα σοκάκια και τα παζάρια και θα περάσουμε από το σημείο όπου η τοπική παράδοση θεωρεί ότι ήταν το σπίτι του Ευαγγελιστή Λουκά, σήμερα Ρωμαιοκαθολικός Ναός και θα ολοκληρώσουμε με το τζαμί Χαμπίμπ Νετζάρ, το οποίο αντανακλά την πολύμορφη ιστορία της πόλης.

Αρχικά ήταν εθνικός ναός και μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό αφιερωμένο στον Τίμιο Πρόδρομο. Έπειτα άλλαξε πολλές φορές θρησκευτική ταυτότητα μεταξύ εκκλησίας και τζαμιού ανάλογα με τον κυρίαρχο της πόλης. Το όνομα του προέρχεται από την ισλαμική παράδοση για κάποιον Χαμπίπ τον Ξυλουργό, ο οποίος πιθανόν να ήταν ο Άγιος Άγαβος, ένας από τους 72 μαθητές του Χριστού.

Δείπνο και διανυκτέρευση.

 

6η Ημέρα: Σάββατο 11 Μαΐου 2024

ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ Η ΜΕΓΑΛΗ – Ι.Μ.ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΣΤΥΛΙΤΟΥ – ΣΑΜΑΝΤΑΓ – ΣΕΛΕΥΚΕΙΑ

Πρωινό στο ξενοδοχείο.  Η Αντιόχεια ήταν η πρωτεύουσα του ελληνιστικού βασιλείου των Σελευκιδών και στην ακμή της κατά την αρχική περίοδο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, ήταν η τρίτη μεγαλύτερη πόλη, μετά την Ρώμη και την Αλεξάνδρεια.

Καθώς ο Σέλευκος μετοίκησε εκατοντάδες Αθηναίους, η πόλη είχε μεγάλη πνευματική ανάπτυξη και της αποδόθηκε το προσωνύμιο «Συριάδες Αθήναι». Φημισμένα ήταν τα προάστια του Πλαταμώνα, της Ηράκλειας και της Δάφνης.

Η πόλη γνώρισε πολλούς κατόχους, Ρωμαίοι, Βυζαντινοί, Άραβες, Σταυροφόροι και Οθωμανοί, οι οποίοι πλούτισαν την Αντιόχεια με ξεχωριστά μνημεία. Ακόμη και σήμερα, είναι ίσως η πλέον πολυεθνική πόλη της Τουρκίας, μετά την Κωνσταντινούπολη, σημάδι της πλούσιας ιστορίας της.

Επίσκεψη στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, το οποίο παρουσιάζει εκθέματα από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα. Τα πιο διάσημα εκθέματα είναι τα ελληνιστικά ψηφιδωτά που αναπαριστούν τον Διόνυσο, τον Ορφέα, την Αριάδνη κ.ά, αλλά και τα αγάλματα των Χετταίων, όπως και οι ρωμαϊκές σαρκοφάγοι.  

Δίπλα στον ποταμό, θα επισκεφθούμε τον Ελληνορθόδοξο Ναό του Αγίου Παύλου. Τελευταίο σημείο παρουσίας του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας, του οποίου η έδρα του, από το 1343, μεταφέρθηκε στην Δαμασκό της Συρίας.

Επίσκεψη στην Εκκλησία του Αγίου Πέτρου (σήμερα μουσείο), ένας από τους παλαιότερους χριστιανικούς ναούς χτισμένος εντός σπηλαίου, ο οποίος διευρύνθηκε και διακοσμήθηκε τόσο από τους Σταυροφόρους του Πριγκιπάτου της Αντιόχειας, όσο και από το κράτος της Γαλλία το 1863.

Όντας πολυεθνική πόλη, εδώ κατοικούσαν και πολλοί Ιουδαίοι. Για αυτόν τον λόγο κατέφυγε στην Αντιόχεια, από την Ιερουσαλήμ, η διωκόμενη πρώτη χριστιανική κοινότητα. Εδώ δόθηκε για πρώτη φορά στους ακόλουθους της νέας θρησκείας το όνομα «χριστιανοί» το οποίο τελικά επικράτησε. Από την Αντιόχεια ξεκίνησε το αποστολικό του έργο ο Απ. Παύλος και είναι η πόλη από την οποία άρχισε η μετάδοση του χριστιανισμού στα έθνη.

Συνεχίζουμε προς την Σελεύκεια η Πιερία, στην ακτή της Μεσογείου, που οικοδομήθηκε από τον Σέλευκο Ά ως επίνειο της Αντιόχειας.  Ανάβαση στο ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Συμεών του Νεώτερου Στυλίτου, ο οποίος ασκήτεψε στην περιοχή, όπως και στον Ελληνορθόδοξο Ναό του Προφήτη Ηλία στην σύγχρονη πόλη Samandag. 

Στον αρχαιολογικό χώρο της Σελεύκειας μπορούμε να διακρίνουμε ίχνη από  την ακρόπολη, το αμφιθέατρο και την νεκρόπολη.  Το πλέον όμως επιβλητικό μνημείο είναι το τούνελ/σήραγγα, που κατασκευάστηκε επί εποχής αυτοκρατόρων Βεσπασιανού και Τίτου για την εκτροπή του παρακείμενου ποταμού, προς αποφυγή επιχωματώσεων στο αρχαίο λιμάνι. 

Επιστροφή στο ξενοδοχείο στην Αντιόχεια.  Ελεύθερος χρόνος στην παραδοσιακή αγορά της πόλης.  Δείπνο και διανυκτέρευση.

 

7η Ημέρα: Κυριακή 12 Μαΐου 2024 

 

ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ – (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ) – ΑΘΗΝΑ

Πρωινό στο ξενοδοχείο και μετάβαση στο αεροδρόμιο Αντιοχείας για την επιστροφή μας στην Αθήνα.

Πτήση προς Κωνσταντινούπολη

Άφιξη στο αεροδρόμιο και αναχώρηση για την Πόλη στις 09.00  με Turkish Airlines (ΤΚ-2253) με άφιξη στις 11.00.

Πτήση από Κωνσταντινούπολη προς Αθήνα

Πτήση προς Αθήνα με Turkish Airlines (TK-1849) στις 13.15 με άφιξη στις 14.45.

 

ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ – (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ) – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πρωινό στο ξενοδοχείο και μετάβαση στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Αντιοχείας.

Ελευθερος χρόνος στην πόλη για ψώνια, καφέ, φαγητό και αξιοθέατα!

Μετάβαση στο αεροδρόμιο Αντιοχείας το βραδάκι σε προκαθορισμένη ώρα και σημείο για την επιστροφή μας στην Θεσσαλονίκη.

Πτήση προς Κωνσταντινούπολη

Άφιξη στο αεροδρόμιο και αναχώρηση για την Πόλη στις 23.10  με Turkish Airlines (ΤΚ-2255) με άφιξη στις 01.05 (Δευτέρα 13 Μαΐου 2024).

Αναχώρηση από Κωνσταντινούπολη προς Θεσσαλονίκη (Δευτέρα 13 Μαΐου 2024)

Πτήση προς Θεσσαλονίκη με Turkish Airlines στις 07.20 με άφιξη στις 08.40.

 

 

Τελική Τιμή με Φόρους ανά Άτομο σε Δίκλινο

Αναχώρηση από Αθήνα: €1.090

Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη: €1.090

Μονόκλινο: +€265 // Φιλοδωρήματα: +€30

 

 

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Αεροπορικά εισιτήρια με Turkish Airlines με επιστροφή.
  • Φόροι αεροδρομίων.
  • Αποσκευή 20kg και χειραποσκευή 8kg ανά άτομο.
  • Έξι (6) διανυκτερεύσεις σε επιλεγμένα ξενοδοχεία (ή παρόμοια) – Μία (1) στο Μαρντίν Anemon Mardin 5*, Μία (1) στην Ούρφα Doubletree by Hilton Urfa 5*, Μια (1) στο Αντιγιαμαν, Park Dedeman Adiyaman 4*,  Μια (1) στο Γκαζιαντέπ Green Park Antep 5*, Δυο (2) στην Αντιόχεια Artes Hotel 5*.
  • Ημιδιατροφή καθημερινά στα ξενοδοχεία (πρωινό σε μπουφέ και σετ-μενού δείπνο 3 πιάτων τοπικής κουζίνας) 
  • Φόροι διαμονής στα ξενοδοχεία.
  • Μεταφορές με σύγχρονο κλιματιζόμενο πούλμαν.
  • Η πλεύση στον Ευφράτη.
  • Έμπειρος Αρχηγός-Συνοδός & Επίσημος Τοπικός ξεναγός του γραφείου μας.
  • Ασφάλεια Αστικής ευθύνης, Ατυχημάτων, Νοσηλείας, Επειγόντων περιστατικών & ΦΠΑ.

 

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Είσοδοι μουσείων & μνημείων (€60-€70).

Περιλαμβάνονται: Αρχ. Μουσείο Ούρφα, Aρχ. χώρος Γκεπεκλί Τεπέ & Νεμρούτ Νταγ, Μουσείο Ψηφιδωτών στο Ζεύγμα, Αρχ. Μουσείο Γκαζιαντέπ, Αρχ. Μουσείο Αντιόχειας, Μοναστήρι Αγ. Πέτρου, Αρχ. Χώρος ΙΜ Αγ. Συμεών του Στυλίτη, Αρχ. Χώρος Σελεύκειας

  • Επιπλέον γεύματα/ποτά εντός και εκτός ξενοδοχείου.
  • Φιλοδωρήματα και αχθοφορικά (€30).
  • Οτιδήποτε αναφέρεται σαν προαιρετικό.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

  • Μπορείτε να ταξιδέψετε με Ταυτότητα ή Διαβατήριο.
  • Η Ταυτότητα πρέπει να έχει τα στοιχεία και σε Λατινικούς χαρακτήρες και να έχει ημερομηνία έκδοσης μικρότερη των 10 ετών, αλλιώς πρέπει να εκδοθεί καινούργια.
  • Το Διαβατήριο πρέπει να έχει ισχύ 6 μηνών από το τέλος του ταξιδιού, διαφορετικά πρέπει να εκδοθεί καινούργιο.
  • Φωτοτυπία διαβατηρίου ή της ταυτότητας πρέπει να κατατεθούν στο γραφείο μας.
  • Μία εβδομάδα πριν την αναχώρηση θα δοθούν οι τελικές αναλυτικές οδηγίες.
  • Η σειρά του προγράμματος ενδέχεται να αλλάξει, χωρίς να παραληφθεί κάτι.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Η κοστολόγηση της εκδρομής έχει γίνει για το ελάχιστο των 20 συμμετοχών.

Για την περίπτωση που οι συμμετοχές είναι κάτω από 20 και έως 12, η εκδρομή δύναται να πραγματοποιηθεί με την επιπλέον επιβάρυνση των €80 ανά συμμετοχή