Κολομβία - Θαλάσσιο Εθνικό Πάρκο Ταϊρόνα | Καλοκαίρι - Νοέμβριος 2022 απο 1999
21/6, 20/7, 13/8, 21/9, 2/11, 28/11 Διάρκεια: 11 ΗΜΕΡΕΣ
- επίσκεψη και τέλη εισόδου στη λίμνη Γκουαταβίτα, μία από τις ιερές λίμνες της φυλής των Μουίσκα, που πιθανόν συνέβαλλε στη γέννηση του θρύλου του Ελ Ντοράντο!
- Σπάνιες διανυκτερεύσεις στην Καρθαγένη στην παλιά οχυρωματική πόλη για να έχετε τα πάντα στα πόδια σας. Είστε μέσα από τα τείχη.
- Το ταξίδι αυτό ανοίγει δρόμους με την επίσκεψη μιας αυθεντικής περιοχής της Κολομβίας. Πρόκειται για την επαρχία της Σάντα Μάρτα στην οποία αφιερώνουμε 2 διανυκτερεύσεις. Πρόκειται για ένα μωσαϊκό διαφόρων ινδιάνικων φυλών της περιοχής όπως οι Kogi, Arhuaco, Kankuamo και Wiwa. Βασικό αξιοθέατο της περιοχής είναι το Εθνικό πάρκο Ταϊρόνα, ένα θαύμα της φύσης, και μια από τις πιο όμορφες περιοχές της Καραϊβικής, που πρέπει να προστατευτεί σαν κόρη οφθαλμού.
- Ημιδιατροφή καθημερινά με δείπνο.
- Αφιερώνουμε τρεις διανυκτερεύσεις στην Καρθαγένη και όχι λιγότερες
- Διαμονή σε ξενοδοχεία 4*. Στη Βίγια ντε Λέιβα σε παραδοσιακή χασιέντα 3*.
- Δυο διανυκτερεύσεις στην Βίγια ντε Λέιβα, για να απολαύσουμε από τις ωραιότερες κωμοπόλεις της χώρας, αλλά επίσης και για να έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε κρυμμένα μυστικά της Κολομβίας στη διαδρομή.
- Επίσκεψη στη διάσημη Ζιπακίρα και με τα υπόγεια αλατωρυχεία και τον ιστορικό ναό που είναι εξ ολοκλήρου φτιαγμένος από αλάτι!
- Διπλή ξενάγηση στην Καρθαγένη.
- Επίσκεψη στην υπόσκαφη εκκλησία από αλάτι στη Ζιπακίρα.
- Ξενάγηση στη Βίγια ντε Λέιβα.
- Διαμονή και ξενάγηση στη Μπογκοτά με τα πανέμορφα μπαρόκ κτίρια και στο Μουσείο Χρυσού με τους καταπληκτικούς θησαυρούς.
- Προσφέρεται δωρεάν ταξιδιωτικός οδηγός - βιβλίο στα ελληνικά
1η ημέρα: Αθήνα/Θεσσαλονίκη/Λάρνακα – Μπογκοτά
Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο, γνωριμία με την ταξιδιωτική μας ομάδα και πτήση μέσω ενδιάμεσου σταθμού για την Μπογκοτά, πρωτεύουσα της Κολομβίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα αστικά κέντρα της Λατινικής Αμερικής.
Η Μπογκοτά τοποθετείται γεωγραφικά σχεδόν στο κέντρο της χώρας, σε ένα οροπέδιο στη λεγόμενη Σαβάνα της Μπογκοτά. Χτισμένη μάλιστα στα 2.640 μ. από το επίπεδο της θάλασσας, αποτελεί την τρίτη ψηλότερη πρωτεύουσα του κόσμου (μόνο η Λα Πας της Βολιβίας και το Κίτο του Ισημερινού βρίσκονται ψηλότερα!) Χάρη στην πλούσια και εύφορη γη, η Μπογκοτά άνθισε γρήγορα, η υφαντουργία της μάλιστα παρουσίαζε εξαιρετικά δείγματα ήδη από την εποχή των πρώτων ιθαγενών. Πριν ακόμη φτάσουν στη νότια Αμερική οι Ισπανοί κονκισταδόρες, η Μπογκοτά είχε φτάσει να αποτελεί ένα ιδιαίτερα πολυπληθές πολιτιστικό κέντρο με επιρροή στην ευρύτερη περιοχή.
Οι πρώτοι Ευρωπαίοι εγκαταστάθηκαν στην περιοχή το 1538 και από τότε εξελίχθηκε γρήγορα σε ένα από τα μεγάλα αστικά κέντρα της ισπανικής αποικιακής εξουσίας του Νέου Κόσμου. Το 1819, με την απελευθέρωσή της από τον Σιμόν Μπολίβαρ, η Μπογκοτά έγινε η πρωτεύουσα της Μεγάλης Κολομβίας, μιας συνομοσπονδίας που περιλάμβανε τα εδάφη των σημερινών χωρών του Παναμά, της Κολομβίας, της Βενεζουέλας και του Ισημερινού. Μετά τη διάλυση της συνομοσπονδίας, έμεινε πρωτεύουσα της Νέας Γρανάδας − αυτή ήταν η αποικιακή ονομασία της Κολομβίας.
Άφιξη, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Διανυκτέρευση στην Μπογκοτά.
2η ημέρα: Μπογκοτά (Ξενάγηση)
Κατά τη διάρκεια της σημερινής μας ξενάγησης θα δούμε τα περίφημα αποικιακά κτίρια της πόλης, που ώθησαν πολλούς κατά τον 17ο και τον 18ο αι. στο να αποκαλέσουν την Μπογκοτά (Bogotá) «Αθήνα της Νότιας Αμερικής».
Αμέσως λοιπόν μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο μας θα ξεκινήσουμε για μία μεγάλη ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πανέμορφης Μπογκοτά, τη λεγόμενη Καντελαρία. Κατ’ αρχάς πρέπει να πούμε ότι όλο το ιστορικό κέντρο θεωρείται εξαιρετικό δείγμα της ισπανικής αποικιακής αρχιτεκτονικής. Θα αρχίσουμε λοιπόν από τη Μεγάλη Πλατεία της Καντελαρίας, την Πλατεία Μπολίβαρ με το μεγαλειώδες άγαλμα του απελευθερωτή της Λατινικής Αμερικής. Στα χρόνια της ισπανικής αποικιοκρατίας (16ος-19ος αιώνας) η Μεγάλη Πλατεία εξυπηρετούσε στρατιωτικούς σκοπούς, λειτουργούσε ως μεγάλη αγορά και επίσης διέθετε αρένα για ταυρομαχίες. Και φυσικά ήταν τόπος εκτέλεσης των εγκληματιών και των αντιφρονούντων.
Στην ανατολική πλευρά της πλατείας θα δούμε τον Καθεδρικό Ναό, ο οποίος χτίστηκε πάνω στην πρώτη εκκλησία της πόλης η οποία οικοδομήθηκε το 1539 και διαφυλάσσει μεγάλο αριθμό χειροτεχνημάτων, υφαντών και καλλιτεχνημάτων των 4 αιώνων ιστορίας της. To δε παρακείμενο παρεκκλήσι Nτε Σαγκράριο έχει χαρακτηριστεί ως διαμάντι της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής και στεγάζει πολύτιμες αγιογραφίες του Ισπανού Γκρεγκόριο Βάσκες, που είναι ο βασικός εκφραστής της ισπανικής μπαρόκ ζωγραφικής.
Ακολουθεί το Καπιτώλιο, δείγμα της αναγεννησιακής και νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, το οποίο χτίστηκε μεταξύ 1847 και 1926 και είναι το πρώτο αρχιτεκτονικό δείγμα κυβερνητικών κτιρίων στη Δημοκρατία της Κολομβίας. Στο κέντρο του Καπιτωλίου βρίσκεται το Ελλειπτικό Μέγαρο, στο οποίο λαμβάνουν χώρα οι συνεδριάσεις της Βουλής και της Γερουσίας. Εκεί εκτίθενται και προτομές των προηγούμενων προέδρων της χώρας, με προεξάρχοντα τον Στρατηγό Τομάς Σιπριάνο Μποσκέρα που εξέτισε 4 θητείες. Εκεί βρίσκεται και η προτομή του συνθέτη Ραφαέλ Νούνιες που συνέθεσε τον εθνικό ύμνο της Κολομβίας.
Κατά την περιήγησή μας στη Μεγάλη Πλατεία ή αλλιώς Πλατεία Μπολίβαρ θα δούμε επίσης το επιβλητικό Δικαστικό Μέγαρο και το Δημαρχείο της Μπογκοτά, το Σχολείο Σαν Μπαρτολομέ, το παλιότερο της χώρας και η Κάσα ντε λος Κομουνέρος, ένα πρώην διοικητικό αποικιακό κτίριο, το οποίο σήμερα λειτουργεί ως μουσείο και αρχείο της επανάστασης για την ανεξαρτησία της Μπογκοτά από τους κονκισταδόρες.
Συνεχίζουμε την περιήγησή μας στην πόλη κινούμενοι στην περίφημη Καρέρα 7, την κεντρική λεωφόρο της Μπογκοτά. Στο παρελθόν η ονομασία της ήταν Ρεάλ ντε Κομέρσιο (Βασίλειο του Εμπορίου) και στα χρόνια της αποικιοκρατίας ήταν η κεντρική βόρεια έξοδος προς τα λατομία άλατος. Σήμερα κατά μήκος της λεωφόρου βλέπουμε ένα ενδιαφέρον μείγμα αρχιτεκτονικής, παλιάς και νέας, επηρεασμένης από πλείστα διεθνή κινήματα αλλά και με έντονο το στοιχείο της αρχιτεκτονικής των ιθαγενών. Καθ’ οδόν προς την Μπογκοτά θα διασχίσουμε όμορφα πάρκα, θα περάσουμε από το Διεθνές Κέντρο Εμπορίου με τους εντυπωσιακούς ουρανοξύστες και τα εμπορικά κέντρα, θα δούμε το Εθνικό Μουσείο, και τις ειδικές ζώνες: shopping, γαστρονομίας, διασκέδασης, μόδας και κοσμημάτων.
Η βόλτα μας ολοκληρώνεται στην Ουσακέν, μία παλιά ιστορική συνοικία που κάποτε ήταν ξεχωριστή πόλη και σήμερα αποτελεί προάστιο της Μπογκοτά. Η αποικιακή αύρα της συνταιριάζει με τις μοντέρνες κατασκευές, όπως θα διαπιστώσουμε στη βόλτα στην κεντρική πλατεία και τους γύρω δρόμους. Το απόγευμα προβλέπεται ελεύθερος χρόνος για χαλαρή βόλτα στην Μπογκοτά. Διανυκτέρευση.
3η ημέρα: Μπογκοτά (Μουσείο Χρυσού) – Ζιπακίρα – Βίγια ντε Λέιβα
Μετά το πρωινό μας σειρά έχει το Μουσείο του Χρυσού όπου θα δούμε τη μόνιμη συλλογή που απαρτίζεται από 32.000 εκθέματα και 20.000 πολύτιμους και ημιπολύτιμους λίθους! Ας μην ξεχνάμε ότι τα εδάφη της Κολομβίας είναι εξαιρετικά πλούσια σε κοιτάσματα πολύτιμων μετάλλων και πετραδιών, ιδιαιτέρως σμαραγδιών… Στο μουσείο αυτό όμως θα δούμε και πολλά κεραμικά και υφαντά των ιθαγενών Κιμπάγια, Κάλιμα, Ταϊρόνα, Σινού, Μουίσκα, Τολίμα, Τουμάκο και Μαγκταλένα. Οι πολιτισμοί αυτών των προκολομβιανών φυλών καταστράφηκαν με την έλευση των κονκισταδόρες. Το Μουσείο του Χρυσού λειτουργεί από το 1939 και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα παγκοσμίως!
Κατόπιν αναχωρούμε από την πρωτεύουσα με προορισμό μας τη Ζιπακίρα (Zipaquirá). Εδώ θα επισκεφθούμε το πιο αξιοθαύμαστο μνημείο της περιοχής: μια πελώρια εκκλησία χωρητικότητας 8.400 ατόμων, όχι χτισμένη στο επίπεδο του εδάφους, αλλά λαξεμένη στα έγκατα ενός αλατωρυχείου! Πραγματικό επίτευγμα της μηχανικής, η Ζιπακίρα οφείλει το όνομά της στον Ζίπα, τον αρχηγό της φυλής Μουίσκα στους οποίους ανήκαν τα αλατωρυχεία. Ο πελώριος σταυρός από αλάτι (16 μ. ύψος και 10 μ. πλάτος), ο τρίκλιτος ναός, ο απίστευτος καθρέφτης νερού με τα οπτικά εφέ στον λαξευμένο αλατούχο βράχο αλλά κυρίως η απερίγραπτη αίσθηση πως βρίσκεσαι σε έναν διαφορετικό, αλλόκοτο κόσμο είναι που κάνουν την Ζιπακίρα μοναδική, μία αληθινή εμπειρία ζωής!
Καθοδόν προς τον τελικό μας προορισμό για σήμερα, την κωμόπολη της Βίγια ντε Λέιβα, θα κάνουμε στάση στη λίμνη Γκουαταβίτα. Η λίμνη σχηματίστηκε καθώς φαίνεται μετά την πτώση κάποιου μετεωρίτη, με την ανακάλυψή της να καταγράφεται γύρω στα μέσα του 16ου αι. από τους κονκισταδόρες. Οι ντόπιοι ωστόσο γνώριζαν φυσικά την ύπαρξή της, με την Γκουαταβίτα να αποτελεί μία από τις ιερές λίμνες της φυλής των Μουίσκα: στη λίμνη γίνονταν μάλιστα και προσφορές στους θεούς, ρίχνοντας χρυσό και πολύτιμα αντικείμενα, όπως επιβεβαίωσε και η μετέπειτα έρευνα. Δεν αποκλείεται μάλιστα η Γκουαταβίτα και οι άλλες ιερές λίμνες των Μουίσκα να ήταν το έναυσμα για τη γέννηση του θρύλου του Ελ Ντοράντο, του χρυσού ανθρώπου που (μάταια) αναζητούσαν παντού οι Ισπανοί κατακτητές.
Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για την πανέμορφη κωμόπολη Βίγια ντε Λέιβα (Villa de Leyva), ένα καλλιτεχνικό κέντρο με ζωγράφους, συγγραφείς, μουσικούς, χειροτέχνες, θεατρανθρώπους και κάθε λογής καλλιτεχνική δημιουργία. Άφιξη, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Διανυκτέρευση.
4η ημέρα: Βίγια Ντε Λέιβα
Μετά το πρωινό μας ξεκινάμε τη γνωριμία μας με τη Βίγια ντε Λέιβα. Στη βόλτα μας στην πόλη θα πάρουμε μία πολύ καλή γεύση από το αποικιακό της παρελθόν, γνωρίζοντας παράλληλα την καλλιτεχνική παράδοση της περιοχής. Στο Μουσείο Αποικιακής Τέχνης και το μοναστήρι της Κάρμεν μπορεί κανείς να έρθει κοντά στην πολιτισμική της κληρονομιά ενώ στο Μουσείο Ακούνια μαθαίνουμε πολλά για το περίφημο Κίνημα Μπατσουέ, μία καλλιτεχνική προσπάθεια διάσωσης και καταγραφής των πολιτιστικών θησαυρών των τελευταίων τριών αιώνων της Κολομβίας.
Η Βίγια ντε Λέιβα μετράει ιστορία πάνω από τέσσερις αιώνες (ιδρύθηκε το 1572 από τον Ισπανό Ερνάν Σουάρεθ ντε Βιγιαλόμπος) και όμως μοιάζει σαν να μην την έχει αγγίξει ο χρόνος. Καθώς βέβαια για (σχεδόν) όλα τα πράγματα υπάρχει μια λογική εξήγηση, στην περίπτωση της Βίγια ντε Λέιβα πρέπει να αναζητήσουμε τον λόγο στους περιορισμένους πόρους της περιοχής. Η ευρύτερη έκταση ήταν και είναι φτωχή σε πρώτες ύλες και πολύτιμα μέταλλα, με αποτέλεσμα να μην τραβήξει το ενδιαφέρον όσων αναζητούσαν πλούτο και έτσι να μείνει έξω από την «πρόοδο» που χτύπησε την πόρτα άλλων περιοχών. Ως αποτέλεσμα, η πόλη έχει κρατήσει το αυθεντικό της χρώμα και το αποικιακό στυλ στην αρχιτεκτονική της, πολλοί κεντρικοί δρόμοι μάλιστα, όπως και η μεγάλη κεντρική της πλατεία, είναι στρωμένη με λεπτό βότσαλο.
Βγαίνοντας λίγο έξω από την πόλη είναι σαν να πραγματοποιούμε ένα μεγάλο ταξίδι στο παρελθόν, καθώς στο Παλαιοντολογικό Μουσείο μένουμε άφωνοι μπροστά στο πελώριο σκελετό ενός κρονόσαυρου, ενός θαλάσσιου ερπετού μήκους 20 μέτρων που έζησε πριν από 120 εκατομμύρια χρόνια! Εξίσου ενδιαφέρον είναι και o Κήπος της Ερήμου, ένα περιβαλλοντικό πάρκο με φυτά της ερήμου, καταρράκτες και όμορφη θέα! Διανυκτέρευση.
5η ημέρα: Βίγια Ντε Λέιβα – Σάντο Έτσε Όμο – Μπογκοτά – Σάντα Μάρτα (πτήση)
Η Βίγια ντε Λέιβα μετράει ιστορία πάνω από τέσσερις αιώνες (ιδρύθηκε το 1572 από τον Ισπανό Ερνάν Σουάρεθ ντε Βιγιαλόμπος) και όμως μοιάζει σαν να μην την έχει αγγίξει ο χρόνος. Καθώς βέβαια για (σχεδόν) όλα τα πράγματα υπάρχει μια λογική εξήγηση, στην περίπτωση της Βίγια ντε Λέιβα πρέπει να αναζητήσουμε τον λόγο στους περιορισμένους πόρους της περιοχής. Η ευρύτερη έκταση ήταν και είναι φτωχή σε πρώτες ύλες και πολύτιμα μέταλλα, με αποτέλεσμα να μην τραβήξει το ενδιαφέρον όσων αναζητούσαν πλούτο και έτσι να μείνει έξω από την «πρόοδο» που χτύπησε την πόρτα άλλων περιοχών. Ως αποτέλεσμα, η πόλη έχει κρατήσει το αυθεντικό της χρώμα και το αποικιακό στυλ στην αρχιτεκτονική της, πολλοί κεντρικοί δρόμοι μάλιστα, όπως και η μεγάλη κεντρική της πλατεία, είναι στρωμένη με λεπτό βότσαλο.
Βγαίνοντας λίγο έξω από την πόλη είναι σαν να πραγματοποιούμε ένα μεγάλο ταξίδι στο παρελθόν, καθώς στο Παλαιοντολογικό Μουσείο μένουμε άφωνοι μπροστά στο πελώριο σκελετό ενός κρονόσαυρου, ενός θαλάσσιου ερπετού μήκους 20 μέτρων που έζησε πριν από 120 εκατομμύρια χρόνια! Εξίσου ενδιαφέρον είναι και o Κήπος της Ερήμου, ένα περιβαλλοντικό πάρκο με φυτά της ερήμου, καταρράκτες και όμορφη θέα! Πολύ όμορφο είναι και το γυναικείο μοναστήρι Σάντο Έτσε Όμο, όπου οι Δομινικανοί μοναχοί ξεκίνησαν το 1620 τον εκχριστιανισμό των ντόπιων πληθυσμών. Στις παρυφές της πόλης, επίσης, θα δούμε και τη «Μικρή Κόλαση» (Ινφιερνίτο), έναν αρχαιολογικό χώρο των Μούισκα, προκολομβιανής εποχής, που αποτελείται από 30 μεγαλιθικές στήλες. Η ηλικίας τους εκτιμάται στα 2.200 χρόνια και όσο για τη χρησιμότητα του χώρου πιστεύεται πως εξυπηρετούσε ως ναός για τη λατρεία της γονιμότητας ή, κατά άλλους, ως αστεροσκοπείο.
Στη συνέχεια αναχωρούμε με προορισμό μας την Μπογκοτά. Φτάνοντας στην πρωτεύουσα μεταβαίνουμε στο αεροδρόμιο από όπου θα πετάξουμε για την πόλη-λιμάνι Σάντα Μάρτα, που βλέπει στην Καραϊβική Θάλασσα στη Βόρεια Κολομβία. Ιδρύθηκε το 1525 από τον ισπανό κονκισταδόρ Ροδρίγο ντε Μπατίστας και είναι ιστορικά ο πρώτος ισπανικός οικισμός στην Κολομβία. Επίσης είναι η παλαιότερη διατηρημένη ισπανική πόλη σε όλη τη Λατινική Αμερική, ενώ και η ονομασία δεν έχει αλλάξει ποτέ από την εποχή της ίδρυσής της.
Οι λατινοαμερικάνοι τιμούν τη Σάντα Μάρτα και για έναν ακόμα λόγο, καθώς εδώ πέθανε ο εθνικός ήρωας-απελευθερωτής της Λατινικής Αμερικής, ο Σιμόν Μπολίβαρ. Η κατοικία του, λίγο έξω από την πόλη, με την ονομασία Λα Κίντα ντε Σαν Πέδρο Αλεχαντρίνο, διατηρείται άψογα και λειτουργεί ως μουσείο. Υπήρξε πρώην χασιέντα, στην οποία παράγονταν ρούμι, μέλι και πανέλα.
Η πανέλα είναι τοπικό γλυκαντικό της Λατινικής Αμερικής και παράγεται από ζαχαροκάλαμο. Είναι στερεοποιημένη και θεωρείται η αγία τροφή όλων των ανθρώπων. Οι εργάτες τη διαλύουν σε νερό και την πίνουν για πρωινό ενώ για τα παιδιά διαλύεται σε γάλα. Στις περιπτώσεις ασθένειας διαλύεται σε χυμό λάιμ και τζίντζερ. Προσφάτως μάλιστα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η κατανάλωση της πανέλα αυξήθηκε θεαματικά. Το σλόγκαν προώθησης είναι «Αγοράζει πανέλα όποιος δεν μπορεί να αγοράσει φάρμακα».
Άφιξη στη Σάντα Μάρτα, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Ακολουθεί δείπνο και διανυκτέρευση.
6η ημέρα: Σάντα Μάρτα – Εθνικό Πάρκο Ταϊρόνα – Σάντα Μάρτα
Σήμερα θα απολαύσουμε την απίθανη τροπική φύση της Καραϊβικής Θάλασσας. Θα κάνουμε μία καταπληκτική εκδρομή στο Εθνικό Πάρκο Ταϊρόνα, το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες της οροσειράς Σιέρα Νεβάδα ντε Σάντα Μάρτα και απλώνεται σε μία έκταση 17 τ.χλμ.
Κατ΄αρχάς πρέπει να πούμε ότι Ταϊρόνα ονομάζονταν οι ιθαγενείς που κατοικούσαν την περιοχή της Σάντα Μάρτα και στο πάρκο μέχρι που καταπάτησαν τα εδάφη οι κονκισταδόρες τον 16ο αιώνα και τους εξολόθρευσαν. Ελάχιστα γνωρίζουμε σήμερα γι αυτούς, ωστόσο τα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν πως είχαν αναπτύξει έναν προηγμένο πολιτισμό για την εποχή τους. Η αρχαία Σάντα Μάρτα είναι κατασκευασμένη από πέτρα, με πολλούς πέτρινους υπόγειους διαδρόμους. Διέθετε προηγμένο σύστημα ύδρευσης και εκτεταμένες εμπορικές εγκαταστάσεις. Οι Ταϊρόνα ήταν καλλιεργητές ανανά και γιούκα και έμποροι. Εμπορεύονταν δια ξηράς και δια θαλάσσης τα γεωργικά προϊόντα τους, αλάτι και διάφορα τεχνήματα από πέτρα, πηλό και χρυσό. Αυτά είναι όλα όσα γνωρίζουμε γι’ αυτούς.
Το Εθνικό Πάρκο λοιπόν ονομάστηκε Ταϊρόνα προς τιμήν τους. Περιλαμβάνει ονειρικές κατάλευκες αμμώδεις παραλίες με τιρκουάζ νερά, κοραλλιογενείς υφάλους, τεράστιους ωκεάνιους βράχους, πυκνή ζούγκλα και μανγκρόβια δέντρα που έχουν τις ρίζες τους μέσα στο νερό.
Θα φτάσουμε λοιπόν στη λεγόμενη Θάλασσα των Επτά Κυμάτων, ένα σημείο υπέροχης θέας, θα κατεβούμε στην παραλία Νεγκουάνχε και τον κόλπο της Γκαϊράκα από όπου ντόπιοι ψαράδες θα μας μεταφέρουν με βάρκα προς την παραλία Κριστάλ, για να χαρούμε τα εντυπωσιακά νερά και την ευκαιρία να κάνουμε βαρκάδα ανάμεσα σε κοράλλια! Θα επιστρέψουμε με τον ίδιο τρόπο στην Γκαϊράκα και από εκεί στην Σάντα Μάρτα. Διανυκτέρευση.
7η ημέρα: Σάντα Μάρτα – Καρθαγένη
Σήμερα αμέσως μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο μας θα αναχωρήσουμε οδικώς από τη Σάντα Μάρτα με προορισμό την Καρθαγένη. Το ταξίδι μας θα διαρκέσει 4 ώρες. Η Καρθαγένη, επισήμως Καρθαγένη των Ινδιών (ως γνωστόν ο Κολόμβος όταν ανακάλυψε την Αμερική νόμιζε ότι βρισκόταν στις Ινδίες…), ιδρύθηκε το 1533 και υπήρξε στρατηγικής σημασίας λιμάνι για τους ισπανούς κονκισταδόρες. Διαμέσου των ποταμών Μαγκνταλένα και Σινού που διασχίζουν την Κολομβία και εκβάλλουν στην Καραϊβική Θάλασσα μπορούσαν να ελέγξουν όλη τη χώρα (τότε Νέα Γρανάδα) και να αναπτύξουν ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς με την Ισπανία και τις υπερπόντιες κτήσεις της. Από το λιμάνι της Καρθαγένης εμπορεύονταν κυρίως περουβιανό χρυσό και εισήγαγαν σκλάβους από την Αφρική βάσει της νομοθεσίας ασιέντο, η οποία επέτρεπε στους Ισπανούς το μονοπώλιο σκλάβων από τα σκλαβοπάζαρα της Αφρικής προς τις κτήσεις τους στον Νέο Κόσμο. Και προκειμένου οι Ισπανοί να προφυλάξουν την Καρθαγένη από τους πειρατές, την περιέκλεισαν με τείχη, τα οποία υπάρχουν μέχρι σήμερα. Τα τείχη και ολόκληρη η Παλιά Πόλη που περιβάλλεται από αυτά έχουν χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Άφιξη, μεταφορά, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Χρόνος για μια πρώτη γνωριμία με τον αρχηγό μας στην πόλη. Διανυκτέρευση στην Καρθαγένη.
8η ημέρα: Καρθαγένη (ξενάγηση)
Σήμερα θα αρχίσουμε την ξενάγησή μας με πανοραμική θέα 360ο όλης της Καρθαγένης από το Μοναστήρι ντε λα Πόπα. Το μοναστήρι είναι γνωστό και ως Πόπα ντελ Γκαλέον επειδή αρχιτεκτονικά θυμίζει πρύμνη γαλέρας… Χτίστηκε το 1606 σε λόφο ύψους 140 μέτρων με απεριόριστη θέα στο λιμάνι της Καρθαγένης. Επόμενος σταθμός μας είναι το φρούριο Σαν Φελίπε Λόπες, το οποίο έλαβε αυτή την ονομασία προς τιμήν του ντόπιου ποιητή Δον Λουίς Κάρλος Λόπες (1883-1950), που θεωρείται εμβληματικός για τη Λατινική Αμερική και έγραψε το διάσημο σονέτο με τίτλο: «Για την γενέτειρά μου». Η σημασία αυτού του ποιητή για τη λατινοαμερικανική λογοτεχνία είναι μεγάλη διότι, σύμφωνα με τους κριτικούς, περιέγραψε καλύτερα από κάθε άλλον τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα της Καρθαγένης και γενικότερα της Κολομβίας. Το φρούριο βρίσκεται πάνω στον λόφο Σαν Λασάρο και κατασκευάστηκε για να προστατευτεί η πόλη-λιμάνι από την πειρατεία. Θα περπατήσουμε πάνω στο φρούριο και κατά την ξενάγηση θα πληροφορηθούμε τον τρόπο που χτίστηκε, θα μάθουμε τα μυστικά και υπόγεια περάσματά του, της μηχανολογικές καινοτομίες του κ.α.
Εν συνεχεία θα περάσουμε στην Παλιά Πόλη, η οποία έχει χαρακτηριστεί μνημείο της UNESCO. Εκεί θα επισκεφτούμε τον ναό και χώρο προσηλυτισμού Σαν Πέδρο Κλαβέρ, ο οποίος χτίστηκε στα μέσα του 17ου αιώνα. Ο συγκεκριμένος άγιος είναι ο προστάτης των σκλάβων. Μετά θα πάμε στην περιοχή των τεχνιτών, τη λεγόμενη Μποβέδας. Εκεί θα δούμε μία σειρά από αψιδωτές πύλες. Πίσω από αυτές υπάρχουν αποθήκες στις οποίες μέχρι τον 18ο αιώνα φυλάσσονταν ο οπλισμός της Καρθαγένης. Αργότερα και μέχρι τον 19ο αιώνα λειτουργούσαν ως φυλακές. Σήμερα σε αυτές τις αποθήκες στεγάζονται τεχνίτες που κατασκευάζουν ποικίλα τεχνουργήματα. Διανυκτέρευση στην Καρθαγένη.
9η ημέρα: Καρθαγένη (ξενάγηση)
Μετά θα βγούμε από τα τείχη και θα πάμε στην εναλλακτική περιοχή Γκετσεμάνι. Πρόκειται για την παλιά εργατική συνοικία, η οποία είναι γεμάτη με πολύχρωμα σπιτάκια και πλέον θεωρείται η πιο cool περιοχή της Καρθαγένης. Βρίσκεται ακριβώς έξω από τα τείχη στις παρυφές της Σάντα Μάρτα. Η βόλτα εκεί το ηλιοβασίλεμα είναι must τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης. Στην πλατεία Τρινιδάδ κάθε σούρουπο συγκεντρώνονται καλλιτέχνες του δρόμου και πλανόδιοι μικροπωλητές με μοχίτο και όλων των ειδών το street food. Επίσης η Γκετσεμάνι είναι γεμάτη με εντυπωσιακά γκράφιτι. Στους τείχους (ειδικά της οδού Σιέπρε) θα δούμε ζωγραφισμένα τοπικά φυτά και ζώα, τροπικά τοπία, γυναίκες με πολύχρωμες φορεσιές που πουλάνε φρούτα σε καλάθια που στηρίζονται στο κεφάλι. Εν ολίγοις στα γκράφιτι της Γκετσεμάνι εικονογραφείται όλη η ζωή, η ιστορία και η κουλτούρα της Καρθαγένης με σπρέι. Το γκράφιτι αναπτύχθηκε ιδιαιτέρως στην περιοχή μετά το πρώτο Φεστιβάλ Τοιχογραφίας το 2013. Μαζί με αυτό η συνοικία έγινε κέντρο των τεχνών, γέμισε με καλλιτεχνικά εργαστήρια, γκαλερί, ατμοσφαιρικά καφέ, μπαρ και εστιατόρια, καθώς και με μικρά χαριτωμένα μπουτίκ ξενοδοχεία. Ένα άλλο τοπόσημο της Γκετσεμάνι είναι η οδός Σαν Αγκόστο ή αλλιώς ο Δρόμος με τις Ομπρέλες. Εκεί θα δούμε κρεμασμένες ανοιχτές χρωματιστές ομπρέλες που καλύπτουν όλο το σοκάκι σαν εικαστική εγκατάσταση. Ταυτόχρονα όμως προφυλάσσουν τους περαστικούς από τον δυνατό ήλιο και τη βροχή. Μετά την ξενάγησή μας στη γραφική Γκετσεμάνι θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας. Ελεύθερος χρόνος το απόγευμα για χαλαρή βόλτα και διανυκτέρευση στην Καρθαγένη.
10η ημέρα: Καρθαγένη – Πτήση επιστροφής
Πρωινό ελεύθερο για να χαρούμε την παλιά πόλη της Καρθαγένη. Απογευματινή μεταφορά στο αεροδρόμιο, απ΄όπου θα πετάξουμε για την Αθήνα μέσω ενδιάμεσου σταθμού.
11η ημέρα: Άφιξη σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη/Λάρνακα
Το παραπάνω πρόγραμμα είναι ενδεικτικό.
Ξενοδοχείο | Τύπος Δωματίου | Κόστος | Φόροι |
---|---|---|---|
- | Double Room | 1999 € | 850 € |
Twin Room | 1999 € | 850 € | |
Triple Room | 1999 € | 850 € | |
Single Room | 2399 € | 850 € |
Αριθμός Πτήσης |
Ημερομηνία Πτήσης |
Διαδρομή |
Ώρα |
Ώρα ?φιξης |
TK1842 |
13/08/2022 |
ΑΘΗΝΑ – ΚΩΝ/ΠΟΛΗ |
05:45 |
07:15 |
TK 801 |
13/08/2022 |
ΚΩΝ/ΠΟΛΗ – ΜΠΟΓΚΟΤΑ |
10:00 |
15:20 |
TK 801 |
22/08/2022 |
ΜΠΟΓΚΟΤΑ – ΚΩΝ/ΠΟΛΗ |
16:45 |
16:50 |
TK1843 |
23/08/2022 |
ΚΩΝ/ΠΟΛΗ – ΑΘΗΝΑ |
19:15 |
20:40 |
Περιλαμβάνονται
- Αεροπορικά εισιτήρια οικονομικής θέσης με ενδιάμεσο σταθμό.
- Ξενοδοχεία 4*. Στη Βίγια ντε Λέιβα διαμονή σε παραδοσιακή χασιέντα.
- Ημιδιατροφή καθημερινά.
- Μεταφορές, περιηγήσεις και ξεναγήσεις όπως αναγράφονται στο πρόγραμμα.
- Τοπικός ξεναγός.
- Έλληνας έμπειρος αρχηγός.
- Ασφάλεια αστικήςευθύνης.
- Δωρεάν ταξιδιωτικός οδηγός-βιβλίο στα ελληνικά .
Δεν περιλαμβάνονται
- Φόροι αεροδρομίων, επιβάρυνση καυσίμων, φιλοδωρήματα, αχθοφορικά & επιπλέον πακέτο ασφάλειας, τα οποία καταβάλλονται υποχρεωτικά στην Αθήνα. Επιπλέον πακέτο ασφάλειας (ατυχήματος, απώλειας αποσκευών, δαπάνες επαναπατρισμού λόγω ατυχήματος ή ασθένειας, δαπάνες για έξοδα επέκτασης ταξιδιού λόγω ατυχήματος, δαπάνες για έξοδα επίσκεψης συγγενούς στο εξωτερικό, δαπάνες για επείγουσα επιστροφή στην Ελλάδα, απώλεια ταξιδιωτικών εγγράφων και έξτρα καλύψεων όπως ιατροφαρμακευτικές και νοσοκομειακές δαπάνες, ασφάλεια προκαταβολής κ.ά.). Ζητήστε πληροφορίες από το τμήμα κρατήσεων για την ακριβή περιγραφή των καλύψεων, το ύψος για την κάθε μια κάλυψη και τους όρους των καλύψεων για αποφυγή παρεξηγήσεων: 850 €.
- Φόροι (αεροδρομίων και μη) που πληρώνονται τοπικά: περίπου 30 €.